“Ik vind het belangrijk dat collega’s elkaar een leuke dag bezorgen”

Dries Berendsen is sinds oktober 2024 KAM (Kwaliteit, Arbo, Milieu) Adviseur bij Kenter. Voor die tijd, werkte Dries als QHSE-consultant, wat staat voor Quality, Health, Safety & Environment, en hield hij zich bij verschillende bedrijven bezig met de implementatie van ISO 9001, 14.001 en 45.001. Toen een buurman, meetspecialist Erik Hakvoort, Dries op deze functie wees, was hij al snel enthousiast.

Hoe kwam je bij Kenter terecht?

“Ik werkte op dat moment bij een bedrijf in Brabant, wat veel reistijd opleverde. Toen ik hoorde over deze functie, die inhoudelijk heel interessant is en ook nog eens bijna op fietsafstand is, ben ik in gesprek gegaan.”  

Wat sprak je aan in deze baan?

“Kenter is volop in beweging. Enerzijds nog met het loskoppelen van Alliander, anderzijds met de nieuwe focus en strategieën. Dat vind ik heel interessant en ik denk dat ik, met de ervaring die ik heb, daar wel een steentje aan bij kan dragen. Ik wil graag dingen opzetten, verbeteren, structuren neerzetten. De hele transitie waar Kenter inzit, vind ik heel interessant. Het liefst werk ik aan het DNA van een bedrijf. Ik vind het belangrijk om mensen mee te krijgen in een verbeterproces. Als mensen met plezier en passie werken, komt de kwaliteit vanzelf. Ik vind de persoonlijke klik ook heel belangrijk en die was er gelijk.” 

Waarom Kenter?

“Je krijgt hier heel veel vrijheid. We zijn allemaal volwassen mensen, iedereen heeft zijn verantwoordelijkheid, je moet gewoon goed werk leveren. Ik vind ook dat iedereen verplicht is om elkaar een leuke dag te bezorgen.” 

Wat doe je precies bij Kenter?

“Ik werk nu aan een aantal projecten, waaronder het vernieuwen van het documentbeheersysteem en een project over het afstemmen van alle KPI’s. Waar ik wel aan moest wennen, is dat we hier geen echte afdeling hebben. Je gaat zitten waar er plek is, telkens tegenover iemand anders. Dat is even wennen, maar maakt het ook makkelijk om mensen te leren kennen en aan te spreken.” 

Wat vind je het leukst aan het werken bij Kenter?

“Dat je bezig bent met iets waarvan je overtuigd bent dat het iets gaat toevoegen. Het gaat ergens over. Ik vind het heel leuk om continu te werken aan echte verbeteringen. Ik wil geen brandjes blussen, het moet toegevoegde waarde hebben. Als niemand erop zit te wachten, doe het dan vooral niet.” 

Wat zou je in de toekomst graag nog doen?

“Ik werk vier dagen per week bij Kenter, 1 dag per week adviseer ik al 17 jaar als vrijwilliger bij een breifabriek in Boven-Leeuwen. Dat vind ik heel leuk om ernaast te doen.”   

Wat is jouw tip voor nieuwe Kenter collega’s?

“Doe vooral dingen waar je plezier in hebt. Maak gebruik van alle mogelijkheden die er zijn, werk samen met ervaren mensen, zodat je veel van elkaar leert en probeer je elke keer te blijven ontwikkelen.”   


Gerelateerde artikelen

Een dag in het leven van een elektromonteur in de middenspanning

Maak kennis met Jip Jansen, elektromonteur bij Kenter. Na eerst twaalf jaar ervaring op te hebben gedaan bij Liander als monteur, is hij inmiddels anderhalf jaar bij Kenter. Hier werkt hij aan uitdagende projecten voor klanten als FrieslandCampina, Walibi Flevo en Nestlé. Het werk is voor hem meer dan het plaatsen van transformatoren en schakelinstallaties. Het is een dynamisch proces waarbij samenwerking, vakmanschap en oplossingsgerichtheid centraal staan.

Lees verderLees verder

Zonnecarport, batterij en EMS: de techniek achter het project bij Moba

Op het parkeerterrein van Moba Group in Barneveld, wereldwijd toonaangevend fabrikant van machines voor het sorteren, verpakken en verwerken van eieren, staat een indrukwekkende zonnecarport. Maar achter de schermen gebeurt nog veel meer. Dankzij een geïntegreerd batterijsysteem en een Energie Management Systeem (EMS) levert de installatie niet alleen stroom, maar helpt die ook om netcongestie te voorkomen. Ton Dalhoeven, projectmanager energieopslag en integrale projecten bij Kenter, vertelt over de technische aanpak die vanuit Kenter is gedaan.

Lees verderLees verder

Vrijheid en werkplezier als elektromonteur bij Kenter

Na 34 jaar in de aannemerij besloot Richard de Vries dat het tijd was voor een nieuwe uitdaging. Een oud-collega tipte hem over Kenter, en binnen een week was de overstap gemaakt. Nu werkt hij als elektromonteur bij de afdeling Engineering & Projecten, waar hij zich bezighoudt met het installeren en aansluiten van middenspanningsstations. “Hier word ik van A tot Z meegenomen in het project. Ik heb inspraak in de planning en bouw het hele traject mee op. Dat geeft een heel andere dynamiek aan mijn werk.”

Lees verderLees verder